SEM

Kas yra SEM?

SEM (angl. Search Engine Marketing) – tai svetainės lankytojų srautų didinimas perkant reklamą paieškos sistemose. SEM  išvertus pažodžiui į lietuvių kalbą reiškia marketingas paieškos sistemoms. SEM terminas ankščiau apibūdindavo tiek SEO, tiek mokamą reklamą, tačiau laikui bėgant jis tapo atskira šaka, apibūdinančia tik mokamos reklamos paslaugas.

SEM – tai marketingo procesai, kurių svarbiausias tikslas yra mokamos reklamos pagalba sugeneruoti didesnius žmonių srautus internetinėje svetainėje. Mokėdami už reklamą Jūs galite nusipirkti tam tikrą vietą savo svetainei paieškos sistemose. Taigi, vietoj pastangų iškilti į Google ir kitas paieškos sistemas organiškai ir gauti nemokamą lankytojų srautą, Jūs mokate pinigus tam, kad atsidurtumėte paieškos sistemų viršuje.

Šiais laikais žmonės ieškodami prekių ar paslaugų dažniausiai naudojasi Google paieškos sistema. Todėl pati populiariausia mokama reklama yra Google Ads. Naudojantis Google Ads Jūs galite savo skelbimą iškelti į pirmąsias Google pozicijas. Tačiau jei ant Jūsų skelbimo bus paspaudimų, už kiekvieną jų turėsite mokėti. Bing bei Yahoo paieškos sistemos turi panašias sistemas, bet jos nėra tokios efektyvios ir plačiai žinomos kaip Google Ads.

 

Kodėl SEM yra svarbus?

SEM – tai yra vienas pagrindinių būdų nukreipti tikslinę auditoriją į norimą svetainę. Tai yra greitas, mažai pastangų ir laiko reikalaujantis būdas. Žmonės plačiai naudoja Google ieškodami problemų sprendimų, tam tikrų atsakymų į klausimus ar tiesiog specialių prekių ar paslaugų. Todėl geros pozicijos Google paieškos sistemoje gali padėti parduoti daugiau ir išpopuliarėti.

Tų pačių rezultatų galima būtų pasiekti ir be SEM, atliekant svetainei SEO optimizavimą, tačiau šių rezultatų reiktų siekti ilgiau. Tiems, kurie nori greito efekto ir neturi laiko laukti organiškų rezultatų, tiek SEM, tiek mokama socialinių tinklų reklama yra puikus pasirinkimas.

Google ads

Kuo SEM skiriasi nuo SEO?

Turbūt Jums iškilo klausimas kuo skiriasi SEM ir SEO. Kuris yra geresnis ir Jūsų svetainei naudingesnis? Visuomet bus naudingiausia renkantis abu, tačiau jei visgi norite rinktis tik vieną, kad Jums būtų lengviau nuspręsti sudarėme jų skirtumų lentelę.

SEO

  • Jums nereikia mokėti pinigų už paspaudimus į Jūsų svetainę.

  • Rezultatų reikia palaukti ilgiau.

  • Pasiekti rezultatai yra ilgalaikiai.

  • Jūs negalite nustatyti tikslinio regiono ar miesto, kuriame Jus rodytų.

  • Atliekamas vidinis ir išorinis SEO.

  • Žmonių akimis organiškai iškilusios svetainės atrodo patikimesnes.

SEM

  • Jums reikia mokėti, kai lankytojas paspaudžia ant Jūsų skelbimo Google.

  • Greiti rezultatai.

  • Pasiekti rezultatai yra trumpalaikiai.

  • Pasirenkamas regionas bei miestai, kuriuose norite rodyti savo reklamą.

  • Perkama mokama Google Ads reklama.

  • Svetainės, kurios perka Google reklamą atrodo mažiau patikimos.

Tiek SEO, tiek SEM gali atnešti Jums naudos, tačiau rinktis reikėtų pagal savo prioritetus. Jeigu norite ilgalaikio, pigesnio, patikimiau klientams atrodančio rezultato, tuomet rinkitės pirmąjį variantą. Jeigu norite greitų, trumpalaikių rezultatų, Jums aktualu, kad skelbimas būtų matomas konkrečiuose regionuose ar miestuose, tuomet Jums tiks antrasis variantas. Mokama reklama yra ypač naudinga tik pradėjus vykdyti internetinę veiklą, kadangi svetainė dar nėra nei gerai žinoma, nei patenka į aukštas pozicijas Google paieškoje. Taip apie jūsų svetainę sužino suinteresuoti vartotojai, vyksta pardavimai. Visgi, net jei Jums šiuo metu norisi SEM, reikėtų turėti omeny, kad SEO paslaugos ilgalaikėj perspektyvoje Jums gali būti labai naudingos.

Kokie pliusai renkantis bendrą SEO ir SEM paketą?

  • Užtikrinamas maksimalus lankytojų srautas paieškos sistemose

  • Tinkamai atliktas vidinis SEO gali padėti gauti geresnį Google Ads kokybės balą, todėl pateksite į aukštesnes pozicijas mokėdami mažiau, o Jūsų skelbimai bus rodomi dažniau.

  • Organiškai patekę į norimas pozicijas galėsite nutraukti mokamos Google reklamos pirkimą, vadinasi sutaupysite pinigų.

  • Sutaupytus pinigus nuo Google reklamos galima toliau investuoti į kitų raktinių žodžių iškėlimą paieškos sistemose.

  • SEO užtikrina, kad norėdami būti aukštose pozicijose neturėsite visą laiką nenutrūkstamai investuoti į Google Ads. Stabiliai vykdant SEO, ankščiau ar vėliau, Jūsų svetainė užims geras pozicijas paieškos sistemose.

Ar verta daryti SEM, jei interneto svetainė patenka į pirmą Google puslapį?

Jeigu Jūsų svetainė patenka į pirmą Google puslapį, tačiau norite būti dar geriau matomi, tuomet galite pirkti ir mokamą Google reklamą. Neretai svetainės turinčios didelį biudžetą būna pasidariusios gerą SEO, patenka į pirmąsias pozicijas, bet ir perkasi mokamą Google reklamą. Tai naudinga praktika, kadangi vartotojas pamatęs svetainę dvejose pirmosiose pozicijose greičiausiai susidomės, o tokie rezultatai sukels patikimos ir rimtos svetainės įvaizdį.

Žinoma toks reklamos pirkimas nėra būtinas, nes pirkėjų srautai yra generuojami iš organinės paieškos. Visgi, jeigu yra noras užimti daugiau pozicijų pirmajame puslapyje ir dar labiau padidinti pirkimus, tokia praktika gali būti naudinga.

Visos Teisės Saugomos © 2019 | SEOPROJEKTAS.LT | Privatumo politika

Top