Kas yra SEM?

SEM (angl. Search Engine Marketing) – tai svetainės lankytojų srautų didinimas perkant reklamą paieškos sistemose arba socialiniuose tinkluose. SEM terminas ankščiau apibūdindavo tiek SEO, tiek mokamą reklamą, tačiau laikui bėgant SEM tapo atskira šaka, apibūdinančia tik mokamos reklamos paslaugas.

SEM – tai marketingo procesai, kurių svarbiausias tikslas yra mokamos reklamos pagalba sugeneruoti didesnius žmonių srautus internetinėje svetainėje. Mokėdami už reklamą Jūs galite nusipirkti tam tikrą vietą savo svetainei paieškos sistemose ar socialiniuose tinkluose padidinti savo skelbimo matomumą. Todėl vietoj pastangų iškilti į Google ir kitas paieškos sistemas organiškai ir gauti nemokamą lankytojų srautą, Jūs mokate pinigus tam, kad atsidurtumėte paieškos sistemų viršuje.

Šiais laikais žmonės ieškodami prekių ar paslaugų dažniausiai naudojasi Google paieškos sistema. Todėl pati populiariausia mokama reklama yra Google Ads. Naudojantis Google Ads Jūs galite savo skelbimą iškelti į pirmąsias Google pozicijas. Tačiau jei ant Jūsų skelbimo bus paspaudimų, už kiekvieną jų turėsite mokėti. Bing bei Yahoo paieškos sistemos turi panašias sistemas, bet jos nėra tokios efektyvios ir plačiai žinomos kaip Google Ads.

Socialiniai tinklai taip pat turi nemažą reikšmę, siekiant padidinti lankytojų srautus svetainėje. Lietuvoje populiariausi – tai Facebook ir Instagram socialiniai tinklai. Juose mokamos reklamos pagalba galima padidinti tam tikrų skelbimų matomumą, todėl Jūsų skelbimą gali matyti ne tik puslapio fanai, bet ir kiti visiškai atsitiktiniai žmonės. Esant norui, kad skelbimai būtų matomi žmonių auditorijos, kuri domisi Jūsų preke ir paslauga, tačiau nėra Jūsų Facebook fanų puslapio nariai yra rekomenduojama įsidiegti Facebook Pixels.

Kas sudaro SEM?

SEM sudaro paieškos sistemų ir socialinių tinklų mokama reklama. Kadangi Google yra pagrindinė paieškos sistema visame pasaulyje, todėl ir svetainių pozicijų išsidėstymas joje yra svarbiausias. Todėl labai naudinga pirkti Google Adwords reklamą, kurios pagalba galite patekti į pirmąsias Google paieškos sistemos pozicijas ir tapti matomi. Socialinių tinklų mokama reklama taip pat yra SEM dalis. Lietuvoje populiariausi socialiniai tinklai – tai Facebook ir Instagram, todėl juose ir yra tikslingiausia pirkti mokamą reklamą. Seoprojektas.lt komanda gali Jums padėti su Google Adwords bei mokama socialinių tinklų reklama.

Kodėl SEM yra svarbus?

Jei SEM yra daromas paieškos sistemoms, tuomet tai yra vienas pagrindinių būdų nukreipti tikslinę auditoriją į norimą svetainę. Tai yra greitas, mažai pastangų ir laiko reikalaujantis būdas. Žmonės plačiai naudoja Google ieškodami problemų sprendimų, tam tikrų atsakymų į klausimus ar tiesiog specialių prekių ar paslaugų. Todėl geros pozicijos Google paieškos sistemoje gali padėti parduoti daugiau ir išpopuliarėti.

Jei mokama reklama daroma Facebook ar Instagram, tuomet tai gali padėti pritraukti daugiau fanų socialiniuose tinkluose, išpopuliarinti prekės ženklą ar tam tikras prekes. Taigi, tokiu būdu yra gerinamas Jūsų verslo vardas ir didinami pardavimai.

Tų pačių rezultatų galima būtų pasiekti ir be SEM, atliekant svetainei SEO optimizavimą, administruojant socialinius tinklus, tačiau šių rezultatų reiktų siekti ilgiau. Tiems, kurie nori greito efekto ir neturi laiko laukti organiškų rezultatų, tiek Google Ads, tiek mokama socialinių tinklų reklama yra puikus pasirinkimas.

Kuo SEM skiriasi nuo SEO?

Turbūt Jums iškilo klausimas kuo skiriasi SEM ir SEO. Kuris yra geresnis ir Jūsų svetainei naudingesnis? Visuomet bus naudingiausia renkantis abu, tačiau jei visgi norite rinktis tik vieną, kad Jums būtų lengviau nuspręsti sudarėme jų skirtumų lentelę.

Skirtumai tarp SEO ir SEM

SEO
Jums nereikia mokėti pinigų už paspaudimus į Jūsų svetainę.
Rezultatų reikia palaukti ilgiau.
Pasiekti rezultatai yra ilgalaikiai.
Jūs negalite nustatyti tikslinio regiono ar miesto, kuriame Jus rodytų.
Atliekamas vidinis ir išorinis SEO.
Žmonių akimis organiškai iškilusios svetainės atrodo patikimesnes.
SEM
Jums reikia mokėti, kai lankytojas paspaudžia ant Jūsų skelbimo Google.
Greiti rezultatai.
Pasiekti rezultatai yra trumpalaikiai.
Pasirenkamas regionas bei miestai, kuriuose norite rodyti savo reklamą.
Perkama mokama Google Ads reklama.
Svetainės, kurios perka Google reklamą atrodo mažiau patikimos.

Tiek SEO, tiek SEM gali atnešti Jums naudos, tačiau rinktis reikėtų pagal savo prioritetus. Jeigu norite ilgalaikio, pigesnio, patikimiau klientams atrodančio rezultato, tuomet rinkitės pirmąjį variantą. Jeigu norite greitų, trumpalaikių rezultatų, Jums aktualu, kad skelbimas būtų matomas konkrečiuose regionuose ar miestuose, tuomet Jums tiks antrasis variantas. Mokama reklama yra ypač naudinga tik pradėjus vykdyti internetinę veiklą, kadangi svetainė dar nėra nei gerai žinoma, nei patenka į aukštas pozicijas Google paieškoje. Taip apie jūsų svetainę sužino suinteresuoti vartotojai, vyksta pardavimai. Visgi, net jei Jums šiuo metu norisi SEM, reikėtų turėti omeny, kad SEO paslaugos ilgalaikėj perspektyvoje Jums gali būti labai naudingos. 

Kokie pliusai renkantis bendrą SEO ir SEM paketą?

  • Užtikrinamas maksimalus lankytojų srautas iš paieškos sistemų, ir iš socialinių tinklų.
  • Tinkamai atliktas vidinis SEO gali padėti gauti geresnį Google Ads kokybės balą, todėl už pateksite į aukštesnes pozicijas mokėdami mažiau, bei Jūsų skelbimai bus rodomi dažniau.
  • Organiškai patekę į norimas pozicijas galėsite nutraukti mokamos Google reklamos pirkimą, vadinasi sutaupysite pinigų.
  • Sutaupytus pinigus nuo Google reklamos galima toliau investuoti į kitų raktinių žodžių iškėlimą paieškos sistemose.
  • SEO užtikrina, kad norėdami būti aukštose pozicijose neturėsite visą laiką nenutrūkstamai investuoti į Google Ads. Stabiliai vykdant SEO, ankščiau ar vėliau, Jūsų svetainė užims geras pozicijas paieškos sistemose.

Ar verta daryti SEM, jei interneto svetainė patenka į pirmą Google puslapį?

SEM dažniausiai apibūdina Google Ads, tačiau tai taip pat yra ir mokama socialinių tinklų reklama. Jeigu Jūsų svetainė patenka į pirmą Google puslapį, tačiau norite būti dar geriau matomi, tuomet galite pirkti ir mokamą Google reklamą. Neretai svetainės turinčios didelį biudžetą būna pasidariusios gerą SEO, patenka į pirmąsias pozicijas bei perkasi mokamą Google reklamą. Tai naudinga praktika, kadangi vartotojas pamatęs svetainę dvejose pirmosiose pozicijose greičiausiai susidomės, o tokie rezultatai sukels patikimos ir rimtos svetainės įvaizdį.

Socialinių tinklų mokama reklama net ir pasiekus įspūdingus rezultatus Google‘je yra labai vertinga. Jos pagalba galima pritraukti net ir tuos pirkėjus, kurie nesidomi Jūsų veikla ar produkcija. Facebook ar Instagram mokamos reklamos skelbimai apie įvairias naujienas, akcijas, konkursus gali dar labiau padidinti Jūsų pirkėjų srautus.