SEO patarimai

Kątik įkūrę naują internetinę svetainę Jūs jau esate pasiruošę dideliems klientų srautams. Bet jeigu niekas neras Jūsų svetainės, tai kaip jie matys produktus ar paslaugas, kuriuos Jūs siūlote?

Štai dėl to SEO, kuris padeda gauti lankytojų srautus per paieškos sistemas, yra toks svarbus svetainių savininkams. Daugeliui svetainių organiškas lankytojų srautas yra gyvybišai svarbus. Visgi, SEO nėra toks paprastas, čia neužtenka kelių mygtukų paspaudimo. Tai taip pat nėra vienkartinis veiksmas, SEO – tai nuolatiniai nuoseklūs marketingo veiksmai. Internete tikrai daug informacijos, tačiau kaip žinoti nuo ko pradėti?

Todėl parengėme šį SEO patarimų vadovą naujoms svetainėms. Surinkome geriausius patarimus ir juos pateiksime jums. Puiki žinia yra ta, kad ne visi Jūsų konkurentai supranta SEO svarbą ir savo svetaines optimizuoja paieškos sistemoms tikrai ne kiekvienas. Dėl to, imdamiesi SEO veiksmų Jūs tampate visa galva aukščiau, ir įgaunate didelį pranašumą kovoje dėl aukštesnių paieškos sistemų pozicijų.

Nuo ko pradėti tvarkyti SEO?

Kokie pirmieji SEO žingniai? Visų pirma, reikia pradėti naudotis tam tikrais nemokamais paieškos sistemų siūlomais įrankiais. Šių įrankių pagalba Jūs galite stebėti lankytojų srautus, kas vyksta šiuo metu, gauti duomenis, kurie padėtų nuspręsti kokių veiksmų optimizuojant svetainę reikėtų imtis toliau. Žemiau pateikiame keletą įrankių, kurie labai naudingi Jūsų naujoms svetainėms.

1.Google Webmasters.

Google Webmasters – tai pats pirmas įrankis, kurį reikia susieti su savo svetaine. Šis įrankis parodo kaip dažnai Google nuskaito jūsų svetainę, suteikia pasiūlymus ir rekomendacijas kaip labiau patobulinti ją. Google Webmasters suteikia jums galimybę nemokamai stebėti ir optimizuoti jūsų svetainę paieškos sistemoms, remiantis gaunamais patarimais. Tai visiškai nemokamas įrankis iš Google, kurios patarimų ir taisyklių turime laikytis, norėdami pakliūti į Google topus. 

Patvirtinus, kad jūs esate svetainės savininkas galėsite pridėti svetainės žemėlapį (angl. „sitemap“), kurio dėka Google matys visus jūsų sukurtus svetainės puslapius ir galės indeksuoti paieškos sistemoje. Galite turėti puikią svetainę, tačiau jeigu ji nebus susieta su Google Webmasters ir nebus pridėto svetainės žemėlapio, tuomet Jūs ne tik nepateksite į Google topus, bet ir išvis nebūsite šioje paieškos sistemoje.

2.Google Analytics.

Google Analytics padeda sužinoti kokie lankytojų srautai lankosi Jūsų svetainėje, iš kokių šaltinių dažniausiai jie ateina, kuo labiausiai domisi lankytojai ir kt. Tam, kad pradėtumėte naudotis šiuo įrankiu Jums tereikia įsidiegti Google Analytics kodą savo svetainėje. Google Analytics – tai nemokamas ir galingas įrankis, padėsiantis stebėti lankytojų srautus jūsų svetainėje.

Kaip atlikti raktažodžių tyrimą

Daugybė SEO projektų prasideda nuo raktinių žodžių tyrimo. Žinojimas kiek ir kokių verslo nišos žodžių vidutiniškai per mėnesį ieško žmonių auditorija yra didžiulis privalumas. Turėdami įvairių raktinių žodžių idėjų ir žinodami jų paieškomumą galėsite efektyviai juos naudoti, kuriant svetainės turinį ir tuo pačiu keliant ją į aukštesnes paieškos sistemų pozicijas.

1.Stebėkite kokiais raktiniais žodžiais jūsų svetainė matoma paieškos sistemose

Prieš ieškodami naujų raktinių žodžių pasižiūrėkite kokie raktiniai žodžiai yra jūsų svetainėje, kokiais ją mato Google paieškos sistema.

Naudodami tokius įrankius kaip SEMrush ar Serpstat jūs galite sužinoti kokiais raktiniais žodžiais jūsų svetainė yra matoma. Jūs greičiausiai nebūsite aukštose pozicijose su šiais raktažodžiais, tačiau nuo kažko reikia pradėti.

2.Stebėkite, kurie raktiniai žodžiai atveda lankytojus į jūsų svetainę

Jeigu jūs naudojatės Google Webmasters, tuomet gausite raktinių žodžių idėjų. Šis įrankis tiksliai parodys terminus pagal kuriuos buvo parodyta jūsų svetainė ir kiek žmonių spustelėjo šį rezultatą.

3.Išplėskite savo raktinių žodžių tyrimą su jau turimų žodžių sinonimais

Puikus ir nemokamas būdas rasti raktinių žodžių idėjų yra Google paieškos sistemos naudojimas. Vedant į paiešką žodžius Google pateikia susijusias paieškas su pagrindine, jomis galite išplėsti savo raktinių žodžių tyrimą. Taip pat galite naudoti Keyword Tool, tereikia įvesti pagrindinį raktinį žodį ir rasite daug panašių variantų, kurie paremti tikromis paieškomis.

4.Patyrinėkite savo konkurentus

Kita greita ir vertinga SEO taktika – pažiūrėti kokius raktažodžius naudoja jūsų konkurentai. Susiraskite vieną įrankių, kuris rodo raktinius žodžius naudojamus svetainėje ir į tą įrankį įrašykite konkurento domeno pavadinimą. Jūs pamatysite kokiais raktažodžiais jie gauna lankytojų srautus ir galėsite tai išnaudoti sau. Nerašykite didelių svetainių pavadinimų, tokių, kurios parduoda daugybę įvairių prekių, pavyzdžiui, Pigu.lt. Pasirinkite tokią svetainę, kuri yra pakankamai didelė, kad turėtų daug raktažodžių, bet jos niša būtų tokia pati kaip ir jūsų svetainės.

5.Atsirinkite geriausius raktinius žodžius

Ieškodami raktinių žodžių idėjų rasite didelį sąrašą potencialių raktažodžių. Jums reikia atsirinkti pačius geriausius tam, kad galėtumėte ties jais susikoncentruoti. Naudingiausi raktažodžiai yra tie, kurie yra daugiausiai kartų paieškomi. Todėl yra svarbu mokėti nustatyti kiekvieno raktažodžio paieškomumo apimtį.

Yra daugybė įrankių, kurių pagalba galima nustatyti raktažodžių paieškomumą, įskaitant Google Keyword Planner (kuriam reikia aktyvios Google Ads paskyros) bei SEMrush.

Raktiniai žodžiai, kurie nėra dažnai paieškomi nėra jums naudingi, todėl juos galite išsibraukti ir pasilikti tik tuos raktinius žodžius, kurie yra dažniau paieškomi.

Kaip atlikti SEO svetainės viduje

Iš visų patobulinimų, kuriuos jūs atliksite, vidinis svetainės SEO bus ta dalis, kurią jūs galėsite labiausiai kontroliuoti.

Mūsų tikslas yra sukurti tokį puslapį, kuris padėtų ieškotojui rasti tai, ko jis ieško. Todėl jūsų pastangos turėtų būti sutelktos į tai, kad informacija pateikta jūsų tinklalapyje būtų tiksli ir naudinga vartotojui. Vidinio svetainės SEO princiseo audpus pateikėme žemiau.

1.Kurkite geresnes pavadinimų žymas

Vienas pirmųjų dalykų, kuriuos informacijos ieškotojai mato, pačioje jūsų svetainėje nėra matomas. Tai – pavadinimo žyma, kuri paieškos rezultatuose yra rodoma kaip mėlyna nuoroda ir kaip pagrindinė antraštė, kai puslapis bendrinamas socialiniuose tinkluose. Kad pavadinimų žymos būtų geros ir padėtų optimizuoti jūsų turimą svetainę, visų pirmą, jose parašytas tekstas turi būti su pagrindiniu to puslapio raktiniu žodžiu. Tai parodo paieškos sistemoms apie ką jūsų svetainės puslapis. Taip pat jeigu norite gauti papildomų paspaudimų reikia, kad pavadinimų žymos būtų parašytos įdomiai ir pritrauktų vartotojų dėmesį. Kiekvienas svetainės puslapis turi turėti unikalias pavadinimų žymas ir jos turėtų būti iš 65 simbolių arba trumpesnės.

2.Naudokite įdomesnius meta aprašymus

Panašiai kaip ir pavadinimų žymos, meta aprašymai yra paprastas, bet efekryvus būdas pagerinti jūsų svetainės SEO. Meta aprašymai yra naudojami generuojant trumpus teksto paragrafus, pasirodančius po svetainės adresu paieškos sistemų rezultatuose.

Meta aprašymai – tai glausti aprašymai apie tai ką rasite apsilankę puslapyje. Jie nėra laikomi reitingavimo veiksniu, tačiau daro įtaką paspaudimų rodikliams, tai puikus būdas išsiskirti tarp savo konkurentų. 

3.Susitvarkykite puslapio URL

Kiekvieno svetainės puslapio URL turėtų būti su pagrindiniu raktiniu žodžiu, trumpas ir paprastas. Viena didžiausių klaidų yra automatinių URL kūrimas, kuriuose vietoj raktažodžių rašomi įvairūs kodai. Techniškai tai yra gerai, tačiau SEO atžvilgiu žymiai naudingiau URL nuorodose naudoti raktinę frazę, apibūdinančią tai, kas yra puslapyje.

4.Naudokite kiek įmanoma daugiau paveikslėlių

Puiku jeigu jūsų svetainėje yra daugybė puikių paveikslėlių, tačiau ar išnaudojate visą jų potencialą?

Visų pirma įsitikinkite ar paveikslėliai nėra per didelio dydžio, jei jie per dideli tuomet puslapio užsikrovimo greitis gali ilgėti (o tai nėra naudingas veiksnys SEO atžvilgiu). Kadangi nuotraukos taip pat yra ir tekstas, todėl labai svarbu kaip jos yra užvadintos. Visi jūsų internetinėje svetainėje esantys paveikslėliai turėtų būti užvadinti naudingais, juos atspindinčiais raktažodžiais. Taip paieškos sistemos galės nuskaityti ir suprasti kas yra paveikslėliuose.

5.Rašykite kuo daugiau raktiniais žodžiais paremto turinio

Turinys – karalius! Pasižiūrėkite ar jūsų svetainėje yra pakankamai turinio. Ar ne per mažai teksto? Galbūt galite viską praplėsti, parašyti daugiau teksto? Tekstas yra labai naudingas optimizuojant svetainę paieškos sistemoms, kuo jo daugiau tuo geriau. Taip pat svarbu, kad tekstas būtų ne bet koks, bet atspindėtų jūsų parduodamas prekes ar teikiamas paslaugas. Tekste reikėtų naudoti tinkamus raktažodžius. Tačiau vienodų raktinių žodžių nereikėtų padauginti.

Reikėtų nepamiršti, kad paieškos sistemos mėgsta kokybišką ir unikalų turinį. Todėl kurkite turinį patys, jokiu būdu nekopijuokite iš kitų svetainių.